Aby moduł mógł się komunikować z WebApi Elektronicznego Nadawcy należy dodać dane dostępowe (login i hasło do e-Nadawcy). W tym celu należy kliknąć w przycisk KONTA.


Poszczególne przyciski oznaczają:

  • Dodaj nowe konto – dodane w lewym panelu nowe konto dostępowego
  • Usuń konto – usuwa zaznaczone konto z aplikacji. Po usunięciu konta nie da się przeglądać przesyłek, które były przez te konto przygotowane, dlatego lepiej jest dodać nowe i pozostawić stare (np. ze zmianą jego nazwy)


Po wybraniu konta można edytować jego dane:

  • GUID – jest to numer automatycznie nadawany dla każdego konta dostępowego, aby w ramach PP można było zachować informację z którego kotna przygotowany był list przewozowy
  • Nazwa – nazwa konta nadawana przez klienta w celu łatwiejszego odróżnienia od innych kont. Nazwa ma większe znaczenie w przypadku gdy używanych jest kilka kont do EKN. Nazwa ta będzie wyświetlana w module HISTORIA, zawierającym wszystkie przygotowane w PP przesyłki.
  • Login – login do Elektronicznego Nadawcy (zwykle adres e-mail)
  • Hasło – hasło do Elektronicznego Nadawcy
  • Wstawiaj do domyślnego zbioru jak nie wybrano aktywnego – po zaznaczeniu tej opcji PP będzie tworzyła automatycznie zbiór w e-Nadawcy przy tworzeniu pierwszej przesyłki. Jeżeli opcja ta pozostanie nie zaznaczona, to wymagane będzie wybranie zbioru do którego mają trafiać przygotowywane nalepki adresowe
  • Stosuj statyczną listę placówek nadania – po zaznaczeniu tej opcji jako urzędy nadania przesyłek będą podpowiadane wszystkie dostępne placówki poczty. Przy pozostawieniu opcji nie zaznaczonej będą wyświetlane tylko te placówki, które są przypisane do konta w Elektronicznym Nadawcy. Zalecane jest NIE zaznaczanie tej opcji.
  • Timeout [s] – pole pozwala na ustawienie czasu oczekiwania na odpowiedź serwera Poczty Polskiej przy tworzeniu nowego listu / pobierania etykiety / przygotowywaniem książki nadawczej / zamykaniu zbioru. Przy dużej ilości przesyłek lub w czasie zwiększonego obciążenia serwerów Poczty, zalecane jest zwiększenie tego czasu. Przy normalnym wykorzystaniu wystarczające jest ustawienie na 60s, w czasie obciążenia można zwiększać czas nawet do kilku minut (360s)
  • Ustaw to konto jako domyślne – po naciśnięciu tego przycisku konto zostaje oznaczone jako domyślne, przez co będzie automatycznie wybierane przy uruchomieniu modułu, oraz będzie automatycznie wybierane przy tworzeniu listu przewozowego (jeżeli żadne konto nie będzie ustawione jako domyślne, to przed przygotowaniem listu użytkownikowi wyświetlona zostanie lista zdefiniowanych kont do e-Nadawcy)
  • Dane nadawcy do interfejsu IWD – dane nadawcy niezbędne do przekazania listów przewozowych za pomocą interfejsu IWD (Interfejsu Wymiany Danych). IWD wykorzystywane jest tylko przy paczkach MINI, w pozostałych przypadkach można pozostawić te pola puste
  • ZAPISZ – zapisuje zmiany wykonane na kontach
  • ANULUJ – porzuca wprowadzone zmiany i zamyka okno ustawień