Czym jest Sfera GT dla Subiekta GT?

Generalnie Sfera jest narzędziem InsERTu, który pozwala na modyfikację danych w Subiekcie GT.

Bardzo ogólnikowo Sfera to jest API do Subiekta GT, przez które producent zaleca wprowadzać modyfikacje.

Sferę trzeba dokupić do Subiekta GT i płaci się za każde stanowisko.

Jak się ma jedne stanowisko to dwa programy w tym samym czasie nie będą wstanie wykonać modyfikacji danych.


Jak jest używana Sfera GT w PP?

Standardowo Sfera dla Subiekta GT jest włączana tylko na czas wykonywania operacji a później zamykana.

Pozwala to na wykorzystanie jednego stanowiska Sfery na kilku  komputerach (rzadko zdarza się że wszystkie stanowiska komputerowe w tym samym momencie chciały zrobić coś na Sferze).


Niektórzy klienci dokupowali stanowiska Sfery aby się zabezpieczyć i nie powodować przestojów w pracy.

Wszystko zależy od stopnia wykorzystania i liczby stanowisk.


Takie uruchamianie i zamykanie Sfery niestety trochę trwa, więc u klientów którzy wykorzystują więcej operacji wykonywanych na sferze (np.: zmianę kategorii, wstawienia numeru listu, realizację zamówienia, zmianę flagi, zmianę wartości słownikowej, wydruku dokumentu) mogą odczuwać długi czas wykonywania tych operacji.


Na czym polega rezerwacja Sfery?

Zarezerwowanie sfery spowoduje, że żaden inny program nie będzie mógł z niej skorzystać., ale wykonywanie operacji będzie sporo szybsze.

Rezerwację Sfery można opisać jako uruchomienie Subiekta GT w tle.


Decyzja czy Sfera ma być rezerwowana czy nie należy wyłącznie do klienta (stanowisko Sfery kosztuje kilkaset złotych).

Trzeba to policzyć we własnym zakresie, bo na różnych komputerach przyniesie to różne oszczędności czasu.


Jak nie będzie włączona rezerwacja Sfery to program będzie otwierał Sferę, wykonywał operację i zamykał Sferę).


Jak zarezerwować Sferę?

Zarezerwować Sferę można ręcznie na panelu głównym modułu dla Subiekta GT.

Można też ręcznie zwolnić rezerwację klikając w ten sam przycisk.

Jeżeli Sfera jest zarezerwowana to podczas zamykania programu będzie podjęta automatyczna próba jej wyłączenia.

W oknie ustawień użytkownika do połączenia ze Sferą można włączyć automatyczną rezerwację Sfery - będzie ona automatycznie zajmowana podczas uruchamiania zakładki SUBIEKT GT.


Jak wymusił odłączenie Sfery?

Niestety może się zdarzyć że ProstaPaczka nie '"uwolni" Sfery (np. z powodu jakiegoś błędu). Wtedy trzeba będzie ręcznie odłączyć połączenia sferyczne z poziomu programu serwisowego dla Subiekta GT (Podmiot -> Przygotowanie do konwersji).