Rezerwacja Sfery
Czym jest Sfera dla Subiekta nexo?
Generalnie Sfera jest narzędziem InsERTu, który pozwala na modyfikację danych w Subiekcie nexo.
Sfera jest dostępna tylko w wersji Subiekt nexo PRO.
Bardzo ogólnikowo Sfera to jest API do Subiekta nexo, przez które producent zaleca wprowadzać modyfikacje.
Połączenie przez Sferę zajmuje jedno stanowisko (1 użytkownika).
Geneza użycia Sfery dla Subiekta nexo Pro
Do tej pory w ProstejPaczce Sfera była włączana tylko na czas wykonywania operacji a później zamykana.
Pozwalało to na wykorzystanie jednego stanowiska Sfery na kilku komputerach (rzadko zdarzało się że wszystkie stanowiska komputerowe w tym samym momencie chciały zrobić coś na Sferze).
Takie uruchamianie i zamykanie Sfery niestety trochę trwało, więc u klientów którzy wykorzystywali więcej operacji wykonywanych na sferze (np.: realizację zamówienia, wydruku dokumentu, fiskalizacji) zaczęli to odczuwać.
Jak nie będzie włączona rezerwacja Sfery to program będzie działał tak jak do tej pory (otwierał Sferę, robił co trzeba, zamykał Sferę).
Na czym polega rezerwacja Sfery w PP?
Zarezerwowanie sfery spowoduje, że żaden inny program nie będzie mógł z niej skorzystać., ale wykonywanie operacji będzie sporo szybsze.
Decyzja czy Sfera ma być rezerwowana czy nie należy wyłącznie do klienta.
Trzeba to policzyć we własnym zakresie, bo na różnych komputerach przyniesie to różne oszczędności czasu.
Jak zarezerwować Sferę?
Zarezerwować Sferę można ręcznie na panelu głównym modułu dla Subiekta nexo.
Kliknięcie jeszcze raz na ten sam przycisk spowoduje odłączenie Sfery i zwolnienie użytkownika.
Jeżeli Sfera jest zarezerwowana to podczas zamykania programu będzie podjęta automatyczna próba jej wyłączenia.
W oknie konfiguracji uzytkownika Sfery dla Subiekta nexo można włączyć automatyczną rezerwację Sfery - będzie ona automatycznie zajmowana podczas uruchamiania zakładki SUBIEKT NEXO.
Jak wymusić uwolnienie Sfery?
Niestety może się zdarzyć że ProstaPaczka nie '"uwolni" Sfery (np. z powodu jakiegoś błędu).
Połączenie powinno po jakimś czasie samo się zakończyć i zwolnić użytkownika.
Listę aktywnych połączeń można zobaczyć w programie serwisowym Subiekta nexo.